15 stycznia 2022

Dlaczego warto korzystać z Google Data Studio?

Dzięki Google Data Studio dokonasz prostej i czytelnej wizualizacji danych, które następnie możesz udostępniać klientom.…

Narzędzie Google Data Studio zadebiutowało w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku. W Polsce dostępne jest od kwietnia 2017 roku i cieszy się coraz większą popularnością. Dzięki temu narzędziu dokonasz prostej i czytelnej wizualizacji danych, które następnie możesz udostępniać klientom. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jakie są korzyści Google Data Studio!

Dane są paliwem współczesnego biznesu. Jak powiedział Peter Drucker: „Jeżeli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tego poprawić”. Często ilość zebranych danych może okazać się przytłaczająca. Wertowanie setek tysięcy wierszy Excela jest wyzwaniem zarówno dla specjalistów, jak i zwykłych użytkowników. Posiadając tak duże ilości danych, wiele przedsiębiorców, marketerów oraz analityków zastanawia się, w jaki sposób przedstawić je odbiorcy, aby były łatwe do odczytania i zrozumienia. Google Data Studio jest do tego idealnym narzędziem.

Czym jest Google Data Studio? Jest to darmowe narzędzie Google umożliwiające tworzenie łatwych i przejrzystych raportów na podstawie wielu różnych źródeł danych oraz udostępnianie ich innym użytkownikom. Raporty tworzone w Google Data Studio są dynamiczne. Oznacza to, że np. po najechaniu kursorem na dane okienko, na ekranie pojawiają się dodatkowe elementy.

Strona-główna-Google-Data-Studio
Google Data Studio, panel główny

Tworzenie raportów może polegać na stworzeniu nowego szablonu od zera, skopiowaniu istniejącego szablonu raportu, wybór z galerii dostępnej na stronie Google Data Studio lub wysłanie prośby o udostępnienie szablonu raportu do innego użytkownika. Więcej o metodach tworzenia raportów w Google Data Studio dowiesz się z tego artykułu.

Zalety stosowania Google Data Studio

Największą zaletą tego narzędzia jest możliwość tworzenia łatwych, dynamicznych, przejrzystych raportów.

Raporty utworzone przy pomocy Google Data Studio są przejrzyste i łatwe do odczytania. Każda strona tworzonego przez nas raportu może zostać spersonalizowana. Dzięki Data Studio mamy możliwość przedstawiania danych za pomocą różnych rodzajów wykresów oraz tabel. Mogą to być wykresy słupkowe, kołowe, kolumnowe itp. Wygląd raportu całkowicie zależy od naszych upodobań. Możemy też skorzystać z gotowych szablonów.

raport-linkedin-google-data-studio-szablon
Google Data Studio, szablon raportu
Kolejną zaletą Data Studio jest możliwość łatwego udostępniania raportów pozostałym użytkownikom w postaci klasycznego pliku PDF lub interaktywnego dokumentu.

Stworzone przez nas raporty możemy w łatwy i szybki sposób udostępnić wybranym użytkownikom. Jeżeli nie chcesz decydować się na formę klasycznego pliku PDF, masz możliwość stworzenia interaktywnego dokumentu.

Wśród korzyści Google Data Studio należy wymienić funkcję osadzania zewnętrznej zawartości, którą możesz wstawić w raporcie poprzez wybrane Dokumenty oraz Arkusze Google, filmiki z YouTube oraz inne aktywne witryny internetowe.

Google Data umożliwia, podobnie jak Google Sheets, edytowanie dokumentu w czasie rzeczywistym przez różne osoby. W praktyce oznacza to, że raport może być tworzony równocześnie przez kilku użytkowników. Dodatkowo klient sam może w dowolny sposób zmieniać zakres dat, włączyć wybrany przez siebie filtr lub kliknąć w obszar, który chce poddać analizie.

Możliwość generowania raportów w oparciu o różne źródła danych

Niewątpliwą zaletą Data Studio jest możliwość przedstawienia danych pozyskanych z wielu źródeł. Przykładowo jako źródło danych można wykorzystać Google Analytics, Google Ads lub Google Search Console.

Jeżeli chcemy przedstawić większą ilość danych z dwóch lub więcej źródeł w jednym raporcie np. za pomocą wykresu, musimy wcześniej połączyć wybrane źródła. Można to zrobić poprzez określenie klucza głównego, według którego zostanie to przeprowadzone. Następnie należy wybrać wymiary i pożądane dane.

Oszczędność czasu

Data Studio umożliwia zaoszczędzenie aż 50% czasu na przygotowaniu raportów. W ciągu roku przekłada się to na okres ok. 3 dni. Dzięki temu można wykorzystać je na inne, produktywne zajęcia!

Możliwość logowania na firmowe konto Google

Aby korzystać z tego narzędzia, nie musisz zakładać nowego konta Google. Możesz skorzystać w tym celu z konta firmowego. W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić krok po kroku.

Teraz już wiesz dlaczego warto korzystać z Data Studio i jakie korzyści możesz osiągnąć dzięki temu bezpłatnemu narzędziu. W kolejnych artykułach znajdziesz więcej ciekawostek i przydatnych treści, m.in. jak stworzyć pierwszy raport w Studio Danych oraz jakie źródła można połączyć z tym narzędziem!

Kategoria: Blog Looker Studio Podstawowy • Autor: darkx93 • 15 stycznia 2022