Poznaj wady Google Data Studio!

Studio Danych jest niezwykle użytecznym, darmowym narzędziem, dzięki któremu stworzysz estetyczne raporty przy wykorzystaniu nawet kilku źródeł danych. Jednak jak każde inne narzędzie, Google Data Studio posiada również kilka funkcji, które nie działają prawidłowo, przez co mogą utrudniać pracę. Poznaj wady Google Data Studio.
Na wstępie należy zaznaczyć, że Studio Danych posiada znacznie więcej zalet niż wad. Jest darmowe, a w dodatku umożliwia tworzenie estetycznych, interaktywnych raportów w oparciu o kilka różnych źródeł danych.
Google Data Studio, panel główny
Możesz wybrać jeden z wielu dostępnych szablonów lub stworzyć własny, spersonalizowany raport od zera. Jest jednak kilka kwestii, na które należy zwrócić uwagę. Zapoznaj się z poniższą listą i poznaj wady Google Data Studio.
Pierwszą wadą Data Studio, na którą zwraca uwagę wiele osób, jest jego powolne ładowanie. Jest to szczególnie odczuwalne przy tworzeniu skomplikowanych raportów, zawierających wiele stron, tabel oraz wykresów, opartych na kilku źródłach danych. Choć dla wielu jest to uciążliwe, niektórzy twierdzą, że działa to również motywująco, aby w raportach umieszczać jedynie najistotniejsze metryki.
Google Data Studio, przykład raportu
Niestety, jeżeli chcesz stworzyć raport oparty na danych z Facebooka, Linkedina, Hubspot, Microsoft Ads czy Twittera, będziesz musiał za to dodatkowo zapłacić. Czasami jednak pojawiają się darmowe wersje konektorów, ale niestety będą one miały ograniczone funkcjonalności.
Google Data Studio, konektory
Ta wada Data Studio odnosi się przede wszystkim do “data prep”, czyli inaczej mówiąc obróbki danych przed wyświetleniem w stworzonym raporcie. Jeżeli potrzebujesz stworzyć raport oparty na nietypowym połączeniu danych, najczęściej będziesz musiał przeprowadzić obróbkę danych w innym narzędziu, np. w Arkuszach Google. Może być to uciążliwe, szczególnie w przypadku, gdy tworzony raport zawiera duże ilości danych.
Zdarza się, że przy tworzeniu raportu Data Studio coś nie będzie działać. Problemem może okazać się brak jasnego komunikatu – co nie działa i dlaczego. Bez posiadania takich informacji, nie jesteś w stanie naprawić błędu i kontynuować pracy. Brak kodu błędu, podpowiedzi czy linka do dokumentacji stanowi duży problem Data Studio.
Poznałeś już wady Google Data Studio. Pomimo kilku wad, Studio Danych jest świetnym narzędziem pozwalającym na wizualizację danych w estetyczny, czytelny sposób. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej na temat zalet Data Studio. Jeżeli interesuje Cię tematyka związana z Data Studio i chcesz dowiedzieć się więcej na temat tworzenia raportów w oparciu o różne źródła danych, sprawdź pozostałe artykuły na mojej stronie!
bezpłatna wycena content do zrobienia
Instalowanie plików cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.
Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobnych służących do zbierania oraz przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach i w aplikacjach. Dzięki tym technologiom możemy zapewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji i serwowanie treści, które mogą Cię bardziej zainteresować. Pliki te pozwalają nam również lepiej badać i analizować zainteresowanie naszymi stronami i treściami, które Ci serwujemy. Dzięki tym analizom możemy zadbać o jakość serwowanych przez nas treści.
Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz w naszym dziale Polityka Prywatności. Znajdziesz tam także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, by ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.
Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych przez naszych Zaufanych Partnerów.
Zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty przez np. zestawianie w odpowiednich grupach użytkowników, oraz związane z tym niezbędne działania statystyczne) przez naszych Zaufanych Partnerów. Na podstawie tej zgody, Twoje dane, w tym zebrane informacje o Twojej aktywności na stronach internetowych, będą wykorzystywane do prezentowania Ci reklam produktów i usług naszych Partnerów biznesowych, dopasowanych do Twoich zainteresowań.