16 stycznia 2022

Jak połączyć Facebook Ads z Google Data Studio?

Chcesz połączyć Facebook Ads z Google Data Studio? Dowiedz się jak to zrobić!

Google Data Studio jest niezbędnym narzędziem, jeśli chcemy, aby nasza wizualizacja danych była czytelna nie tylko dla analityków, ale przede wszystkim dla danego klienta. Dzięki Data Studio będziesz w stanie tworzyć raporty dostosowane do Twoich potrzeb, a następnie udostępniać je w formie interaktywnych dokumentów lub w formacie pliku PDF. Facebook Ads jest narzędziem idealnym nie tylko dla światowych marek, ale również mniejszych przedsiębiorstw. Pozwala na dotarcie do wybranych grup docelowych i osiągnięcie wyznaczonych celów marketingowych. W tym artykule dowiesz się, jak połączyć Google Data Studio z Facebook Ads.

Według danych w Polsce blokuje się niemal największą liczbę reklam. Próby dotarcia z przekazem danej firmy do klientów mogą okazać się niezwykle kosztowne i nieefektywne. Kluczem do sukcesu jest dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców, którzy będą zainteresowani oferowanym produktem lub usługą. Dzięki Facebook Ads masz możliwość doboru grupy odbiorców, dzięki czemu sam decydujesz komu chcesz pokazać swoją reklamę.

Facebook Ads jest jednym z najtańszych dostępnych narzędzi marketingowych. Koszt dotarcia do 1000 osób to kwota rzędu 10 zł. Dodatkowo warto wspomnieć, że Google Data Studio jest bezpłatne, tak więc za niewielkie pieniądze jesteś w stanie uzyskać dostęp do narzędzi umożliwiających wizualizację danych, ich analizę oraz udostępnianie reklam wybranym grupom docelowym.

Jeżeli chcesz połączyć Facebook Ads z Google Data Studio postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

Pobierz raport wygenerowany w Facebook Ads

raport-Facebook-Ads

Przykładowe statystyki Facebook Ads

Zaloguj się do swojego konta na stronie Google Data Studio

Data-Studio-logowanie

Google Data Studio, panel logowania

Kliknij przycisk „Utwórz”, a następnie wybierz „Źródło danych”

Google-Data-Studio-po-logowaniu

Google Data Studio, panel główny

Wybierz opcję „Przesyłanie pliku”, a następnie odszukaj swój plik z raportem Facebook Ads

Data-Studio-wybor-zrodla-danych

Wybór konektorów Google

Prześlij odpowiedni plik

Data-Studio-umieszczanie-raportu-Facebook Ads

Google Data Studio – importowanie wybranego raportu Facebook Ads

W prawym górnym rogu ekranu kliknij „Połącz”

Google Data Studio – łączenie z raportem Facebook Ads

Oceń poprawność wyświetlanych danych, a następnie kliknij „Utwórz raport”

Facebook-Ads-Google-Data-Studio-raport

Tworzenie raportu Google Data Studio na podstawie danych z Facebook Ads

Dowiedziałeś się już, jak połączyć Google Analytics z Facebook Ads. Teraz w swojej analizie danych możesz korzystać z Google Data Studio, wykorzystując przy tym istotne dane z nowego źródła. Aby dowiedzieć się, jak połączyć z Data Studio inne konektory, sprawdź pozostałe artykuły na blogu!

Sprawdź ofertę kursów online

Zdobądź praktyczną wiedzę z Data Studio prosto od eksperta!

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Kategoria: Blog Kategorie wiedzy Looker Studio Podstawowy Poziom • Autor: darkx93 • 16 stycznia 2022